6 Ağustos 2013 Salı

Boğsak- Free Life Dalış Okulu

BoğsakAdana’ya 170 km uzaklıktaki, Mersin'e bağlı  küçücük sahil köyü.

Boğsak maceramız, eşimin dalış brövesini yükseltmek istemesiyle başladı. Kısacık yaz iznimiz için Türkiye’ye geldiğimizde bir haftalık Akdeniz turu ardından 3 günümüzü de dalışa ayırdık. Fakat geçen seneki dalış okulunda yaşadıklarımızdan sonra bunun için güvenilir bir okul bulmak, karar vermekten daha zordu.  Derken eşimin hummalı araştırmaları sonucu, geçen sene bütün tavsiyelere rağmen ısrarla kontak kurmadığımız daha doğrusu kuramadığımız Free Life Dalış Okulu ile karar verdi.

Türkiye’deki kalış süremiz kısıtlı olduğu için neler yapabileceğimizi konuşmak üzere tatile gitmeden, Free Life ailesinin önemli üyelerinden Özgür Kocamaz ile bir görüşme yaptık.

Tatil dönüşü, eşim 2 yıldız eğitimi almak üzere Özgür Bey’le eğitime Boğsak’a gelecekti. Bu sırada geçen seneki Kaş dalışlarımızdan memnun olmadığımızı ve bir referans vermesini istedik. Kaş Sub Aqua’dan Oray Bey’in iletişim bilgilerini alıp dönüşte eğitimde görüşmek üzere ayrıldık. Bu arada ben bir türlü ikna olmadığım Bröve alımına da Kaş’ta yaptığım son deneme dalışı sonucu alma kararını verdim.

Bu biraz 10.deneme dalışımı yapıyorum demenin verdiği utançtan birazda son dalışımdaki yaşadığım rahatlıktan dolayı mı? bilemiyorum bende artık Bröve almaya karar verdim.
 Tatil sürecinde Özgür Hocayı arayıp benimde eşimle aynı zamanda eğitim alıp alamayacağımı teyit ettik. Bu eğitim zamanlamadan dolayı bize özel olduğu için daha rahattık. Eğitim alanı Boğsak olacağı için Adana’da olan eşimin ablası Edibe’ye de bizimle gelmesini teklif ettik. Koşturmacadan uzak sessiz sakin huzur dolu Boğsak.

Tatil dönüşü hemen Free Life Dalış Okulunun Adana’daki ofislerine gittik. 7 saatlik bir teorik eğitim almamız gerekiyordu ve zaman olmadı için bu eğitimi bir gün içersinde bitirmemiz gerekti. Özgür ve Fırat Hocaların anlayışlı ve sabırlı tavırları sayesinde akşama kadar teorik dersleri bitirdik. Ertesi sabah erkenden Boğsak yollarına düştük.  2 saatlik yolculuğun ardından Boğsak sahile geldik.

Sahilde Muhtar’ın Yeri adlı restauranta oturduk.  Bu güzel mekan denize sıfır, hemen önünde Free life Dalış okulunun hafta sonları dalış etkinliklerini gerçekleştirdiği Kilikya isimli tekne süzülüyor. Bu arada biz hafta içi eğitime geldiğimiz için Kilikya’nın yavrusu Carpediem’le dalışa çıktık.

Free Life ailesinin güvenine sahip mekânda denize sıfır bir masa seçip kahvelerimizi söyledik. Deniz güzel, hava güzel, manzara güzel kısacası her şey yolunda. Kahvelerden sonra uygulamalı eğitimlere başladık. Özgür Kocamaz’a buradan teşekkürlerimi tekrar iletiyorum. Kasmadan, stres yaratmadan güzel bir eğitim geçirdik.

Sabah kahvaltısı, öğle ve akşam yemeklerini Muhtar’ın Yerinde yedik. Yemekler muhteşem leziz olmasa da hatır sayılır lezzetteydi.

Muhtar’ın Yeri’nde söyle bir soruna değinmeden edemeyeceğim. Güvenilirlik konusunda başarılı oldukları kadar, hizmet konusunda çok fena sınıfta kaldılar. Personel, Boğsak köyünün hem ileri gelen ailesi hem de restaurantın sahibi olunca pek bir kibirli oluyor. 2 yıldız dalış eğitimlerinde birde gece dalışları yapılıyor.

Latif’le Özgür Hoca gece dalışına gittiğinde bizde mekânda Edibe ile keyif yapıyoruz. Dalış dönüşünde Latif gündüz gördüğünden daha fazla çeşit canlı gördüğünü anlattı.

Heyecanını ve keyfini görmeme rağmen, benim gece dalışı konusundaki fikrim değişmiyor, bunu yapmam imkânsız. Dalışın ardından Taşucu’na , Free Life Dalış okulunun her zaman kaldığı otele gittik. Otel son derece ucuz ve temiz kişi başı 25 TL. Yorgunluk hat safhada olduğu için balkonda iki sohbet edip uyuduk. Sabah 8’de lobide buluşup yine Boğsak yolunu tuttuk. Kahvaltıda Muhtar’ın Yeri’nde çeşit bol. Kahvaltı ardından başladık yine dalışlara. Bu sefer ilk Edibe deneme dalışı için girdi derinliklere.

Ardından Latif ve ben, sanırım gördüğüm göreceğim en derin dalış olan 18 metrede jübilemi yapmış bulundum. Açıkçası çok keyifli geçen bu eğitimler bize ikinci bir tatil oldu.

Artık deneme dalışlarından kurtulmuş Bröveli bir dalıcıyım.